måndag 22 december 2008

it aint what you do, its the way that you do it.

All work and no play makes Clive a dull boy.....

  • Cheescake botten klar
  • jerk kycklingvingar marineras
  • tryfflar stelnar
  • granen tindrar
  • diskbänken skiner
  • kringlor är bakade
  • pepparkakor pyntade med kristyr
  • krans upphängd på dörren

Kvarstår gör:
  • Chescake fyllningen
  • Kycklingen ska in i ugnen
  • tryfflar ska toppas med smält choklad
  • skåpluckor ska göras rent från trycksvärta och jerk marinad
  • panta flaskor
  • gå med tidningar
  • dammtorka
  • göra rent badrummet
  • dammsuga, torka golv
  • marinera entrecôte
  • göra en julskiva
  • köpa läsk
  • köpa sallad

och säkert en del saker som jag glömt.

Jag gillar inte det här ansvaret, inte det minsta. Jag försökte göra något slags uppror mot mitt i övrigt vuxna beteende inne på Hemköp när vi skulle köpa kött. Det gick i huvudsak ut på att reta Olle, sparka på hans korg och gnälla överlag.
Stressen har kommit krypande till stor del för att jag jobbat så mycket och sent den här veckan. När jag vaknade i morse dröjde det upp emot en 5 minuter innan jag kom på vad det var för dag. Jag har inte ätit en ordentlig middag sedan i onsdags som var en stor macka från Subway. Botten nåddes idag när jag satt på köksgolvet och åt en apelsin hängandes över sopkorgen. Jag högg in på den som en primat, med bägge händerna och med apelsinsaft rinnande längs dem.
På plussidan har vi min otroligt snygga plastgran i silver och ljusblått (snö och is är temat), kycklingen blir nog apgod, tryfflarna lika så, jag slipper kuska runt Stockholms förorter och så har jag fått mitt första julkort. Av Anna. Jag blev faktisk lite tårögd.

Dagens låt:
Richard Hell & the Voidoids-"All the Way"

4 kommentarer:

Anonym sa...

naaawh ;)

rocky sa...

du är ju så gullig, jag skickar aldrig julkort, har aldrig gjort men nu känner jag att jag kanske ska börja..

Alla smutsiga detaljer sa...

listor och massor av julpyssel och julmat, vi kanske ska öppna cateringfirma. Jag är en hejare på choklad!

Alla smutsiga detaljer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.