måndag 8 december 2008

New Pleasures

Under en tid nu har jag funderat på det där med "guilty pleasures". Att jag inte har några längre för att jag verkar vara oförmögen att känna skam, att min smak är så förträfflig att om jag gillar något får det en slags kvalitets stämpel. Nu menar jag bara att min skam över min musiksmak har försvunnit, jag skäms fortfarande över mig själv i helhet.
Jag har kollat igenom min skivsamling, mina mappar och jag kan inte komma på något som jag borde skämmas över. Dead or Alive-"You Spin Me Right Round" är en bra låt även om eller kanske för att Stock, Aitken och Waterman har haft ett par fingrar med i spelet.
I jakt på guilty pleasures fick jag en kväll för mig att jag gillade disco. Det varade kanske i en sisådär 3 minuter sedan kom jag på att "Disco Sucks!", det kom väl en ny låt på VH1.
Tina Weymouth sa något om att om man blandrar "low art" och "high art" så får man något väldigt intressant. Det tar jag som mitt försvarstal till vad jag ska säga nu.
Jag gillar "Maneater" med Hall & Oats, "Out of touch" också för den delen.

Dagens låt.
Richard Hell & the Voidoids-"New Pleasure"

Inga kommentarer: