torsdag 28 april 2011

Ditt jävla as.

Nu är det halvtid, 2 veckor post quiz 2 veckor pre quiz och jag är fortfarande sur. Aldrig har en fjärdeplats gjort mig mer förbannad, vi borde fan ha kommit på plats 12 för så dåligt gick det. Alltså vi tyckte det gick dåligt men det gick ännu sämre för de andra. Slutsats dåliga quizmakare, insöade quizmakare.
Man måste tänka utanför sin bekvämlighets zon. Inte fan vad jag nöjd med att ha med Kleerup när jag gjorde quiz senast. Jag ville ju bara spela False Prophets och jeansrock. Men nu gjorde jag ju inte det för jag är smart. Jag har förstått syftet med quiz. Att hålla sig på en lagom svår nivå, ingen ska kunna allt men alla ska kunna något.
Det är nästan så att jag borde skriva någon form utav regelbok eller riktlinjer, som den som fanns för hur man skulle göra blandband. Ingen artist fick figurera 2 gånger, och jag tror att jag lyckades följa den regeln även vid mitt senaste quizskapande. Det enda undantaget som jag kan komma ihåg var att Shangri Las (av alla band) dök upp 2 gånger.
En annan regel som ska/bör vara med är att det är förbjudet att kvotera in kvinnor. Om du tänker i de banorna är du förmodligen en jävla idiot som bara gillar feminsm i teori och inte praktik. Man behöver ju inte bli lika barnslig som jag som egentligen hade lust att bara välja män. Och vad är det för mening att kvotera in kvinnor om man ändå bara väljer stereotypa artister som Adele, Diana Ross och PJ Harvey? Det känns nästan som om man bara googlat "female pop/rock" och valt lite random på en lista. Mixa lite genrer. Om jag skulle gjort ett liknande tilltag hade jag valt kanske Nikki Minaj, the Slits, (Pascal), Strawberry Switchblade och kanske Memphis Minine.
Så där ja, jag är fortfarande arg men jag får väl lov att släppa det. Gå vidare ladda om och vinna igen bara för att ge igen med det svåraste guizet någonsin.

På lördag kör jag järnet, glömmer mina infekterade sår och ser Pascal krossa allt.

Dagens låt:
Pascal-"Vet du vad jag gillar hos dig?"


(Som ett urspårat tåg!)

Inga kommentarer: