lördag 23 april 2011

I know you aint wearing anything underneath that overcoat

Jag skulle kunna svära på Aerosmith "Get a Grip" skiva kom 1995 och inte 1993 som alla andra källor påstår. Jag vill att det ska vara 1995 och att jag är 10 år och går hem till Karin efter skolan för att se på Select MTV. Och där spelas alltid "Crazy" och Eden sitter som en skräddare och pratar engelska och jag fattar bara 60% av vad hon säger. Eller så är det så att jag har bränt mina hjärnceller med för mycket hårspray och ständiga sitcom repriser. Det är egentligen bara "Crazy" som ger mig så tydliga minnen, inte "Living on the Edge" eller "Cryin". Ett alternativ är att den låten var en sådan mega hit att den spelades ofta även efter några år.
Eller så har hela internet fel och inte jag.
(Och ingen annan skiva har gett oss så många videor av så hög klass, håller fortfarande!)

Inga kommentarer: