onsdag 27 april 2011

Fight or fall

Jora, jag ramlade med cykeln idag. Fan ta löst grus! Och tack godegud för adrenalin.
Jag skulle svänga upp till cykelstället vid Globen som jag alltid gör, jag tog det lugnt som jag alltid gör, men helt plötslig välte jag bara. Det gick jätte snabbt samtidigt som det gick i slowmotion.
När jag låg där på alla fyra tänkte jag att jag skulle resa mig upp så att jag inte skulle göra illa knäna. Lite väl sent för det. Men det gjorde inte ont. Inte just då. Och 2 bilar stannade för att fråga mig hur det gick. Och jag lyckades skämta lite, ringde Olle och skrattade lite. Sedan kom skammen. Alla som jag mötte efteråt kunde ju se att jag en vuxen kvinna ramlat med en cykel där jag gick med mina trasiga leggings och cykelkorg i handen. Det löste jag med att köpa nya leggings på H&M och byta om där.
Det var i provrummet som jag först kunde se hur omfattande mina skador var. Lite kallsvett på det och iväg till jobbet. Och jag berättade inte för någon för jag är bara så jävla hård. Jag vill inte ha något daltande. Jag är så hård att jag cyklade hem också, med ett snett styre. Jag tänkte på min mamma som är den tuffaste person jag känner. Så mycket som hon har skadat sig med cykeln.
Sedan kom jag hem, grät, tvättade såren och åt glass. Olle fixade styret
Jag är mjukhård och fullkomligt blåslagen. Men jag ska nog inte cykla på ett par dagar.

Dagens låt:
Thin Lizzy-"Fight or Fall"

Inga kommentarer: