söndag 24 april 2011

respektera klockan!

Jag gillar att punktmarkera, så gör vi alltid inom det militära. Jag punktmarkerar min söndag.
  • Lätt klädångest, som vanligt när det slår om till varmt tappar jag konceptet när det gäller att klä sig snyggt. Det hela försvåras lite av att mina blonda fjun (vinterpälsen) som jag inte orkat fixa ännu och vita snudd på transparenta ben.
  • Cykeltur till Gullmars.
  • Köper 2 jeansshorts och inser att jag bara kan ha byxor/shorts med hög midja annars blir det ett enormt gap i linningen. Ergo ett par shorts ska lämnas tillbaka.
  • Köper en blomma bara för att ha något att sätta i cykelkorgen. Jag tror att det är en krysantemum men jag är helt säker på att den är vit.
  • Härlig cykeltur hem och jag beslutar mig för att ta vägen över Bandängen för att proviantera. Note to self cykla inte över Bandängen en solig söndag, människor överallt och INGEN respekterar min ringklocka.
  • Köper en perfekt avocado, sådant händer bara inte.
  • Försöker sola, tröttnar efter 1 timma.
  • Målar ena handen med orange soda.
  • Gör sallad, frossar sallad.
  • Överväger att göra något åt de håriga benen.
That's it, hitintills.

Dagens (något motsägelsefulla) låt:
Stiv Bators-"It's Cold Outside"

Inga kommentarer: