onsdag 6 april 2011

Ice cream man, ring your bell!

1992 hade jag avslutning från mitt lekis. Jag grät men ville inte visa det för jag visste att de var fånigt. Jag skulle ju ändå börja 1:an med samma ungar till hösten. Vi fick en varsin Storstrut på avslutningen. Fan vad man tyckte att den var stor då. När jag kollar i glassdisken nu för tiden blir jag ständigt besviken. Dels över att glassen inte är lika stor längre och dels för att jag kommer på att glassen visst har samma storlek, det är bara jag som har blivit större och äldre.
I år kostar en Storstrut faktiskt bara 20 spänn jag hade förväntat mig något mycket värre. Men det är ju också SIA som säljer den, inte fascist GB som jag har hyst agg mot sedan Piggelin gick upp från 4 till 5 spänn.
SIA släpper dessutom sin goda hallon/salt lakrits i 0.5 liters förpackning som man tidigare bara kunnat köpa i glasskiosker. (Enligt hemsidan verkar den finnas i butik nu men jag har inte sett den ännu, och nog har jag kollat.)

Glass är ett utav mina stora intressen.

Inga kommentarer: