måndag 4 april 2011

ramble on

Slökollar runt på popmani sidan, det där nya som skulle vara så bra. Nu är jag ju inte särskilt förtjust i musiktidningar*. Den senaste tidningen jag köpte och dessutom läste med glädje var Classic Rock i höstas med Robert Plant och David Lee Roth. Det sista numret av Sonic som jag läste var det med Sparks reportaget. Annars läste jag bara Lennart Persson och han är ju död nu så det finns inget där att hämta för mig.
Men åter till Popmani, nu har jag ju inte läst själva tidningen utan bara kollat vilka som bloggar på sidan. Och allvarligt talat så skulle jag kunna göra ett bättre jobb än åtminstone 2 där. Jag är visserligen inte så begåvad när det gäller att skriva, och jag är inte heller så intresserad av ny musik (jag är inte helt anti, jag är bara jävligt kräsen*). Om man bortser från all det där och den där grejen med att jag inte gillar tidningar skulle jag göra ett kanonjobb.

Jo, jag gillar verkligen inte Cissi Wallin. Jag tycker att hon gnäller för det mesta. Och det säger inte lite med tanke på att det kommer från mig. Obesegrad OS mästare i tycka synd om sig själv.

(*om musiktidningar kom i pocket format skulle jag läsa varenda en)
(*elitistisk)

Dagens låt:
Falco-"Der Kommissar"

4 kommentarer:

Cissi Wallin sa...

Sorry att jag tog OS-guldet ifrån dig raring. Ge mig din mejladress så ska du få en gratis tidning att sugas in i. Lovar att den är relativt gnällfri.

KÄRLEK!

rocky sa...

kommer tidningen i pocket format? jag kan ju inte läsa tidningar.
(och jag vill ha en returmatch!)

Cissi Wallin sa...

Pocket? Den är alltså digital, du läser den på dataskärmen. Returmatch my ass.

rocky sa...

tror min mejl ligger här på sidan någonstans..