måndag 23 november 2009

Whats the point of robbery when there's nothing worth taking

Tyckte detta var ett så bra tilltag att jag snodde det från någon, som redan visade sig vara snodd från någon annan, som säkert är snodd från någon annan...
Det är jävligt svårt att vara originell.

Låtar som:

..har gjort mig glad: the Normal-"Warm Leatherette"
..har gjort mig ledsen: Ray peterson-"Tell Laura I Love Her"
..jag vill dansa till: Dead Kennedys-"Too Drunk too Fuck"
..jag vill dansa ännu mer till: Lords of the New Church-"Like a Virgin"
..lugnar ner mig: Howlin' Wolf-"Whos Been Talking"
..jag lyssnar på för att bli pepp: Squeeze-"Cool for Cats" och Sin With Sebastian-"Shut Up (and Sleep with me)"
..påminner om min kärlek: the Pogues & Kirsty Maccoll-"Fairy tale of New York"
..påminner om gamla tider: Creedence Clearwater Revival-"Susie Q"
..påminner om ångest: Placebo-"My Sweet Prince"
..jag lyssnar väldigt mycket på just nu: D.A.F.-"Kebabträume"
..är väldigt, väldigt bra: Journey-"Dont Stop Believin'"
..lyssnas på i ilska: Death from Above 1979-"Turn it Out"
..jag lyssnar på när jag är kreativ: Bo Diddley-"I'm a Man"
..påminner om sommardagar: the Clash-"Lovers Rock"
..påminner om våren: the Adverts-"I Looked at the Sun"
..påminner om en bra film: Oingo Boingo-"Weird Science"
..påminner om staden jag tycker om: the Wave Pictures-"Now You are Pregnant" (Ldn) Brända Barn-"Som en man, som ett tåg" (Sthlm)
..jag lyssnade på när jag var 13: Depeche Mode-"Question of Time"
...jag lyssnade på när jag var 15: T.rex-"Raw Ramp"Fet..jag lyssnade på när jag var 17: Hefner-"the Hymn for all the Things We Didn't Do"
..jag lyssnar på just precis nu: Kiss-"Strutter"

Inga kommentarer: