onsdag 25 november 2009

Me an Garfunkel down by the schoolyard

Var har alla människor med lockigt hår kommit ifrån?
För bara några år sedan hade alla rakt hår och nu är det lockiga huvuden överallt. Främst på killar.
Hur kommer det sig?
Det finns två möjliga scenarion. Antingen har dom alltid haft lockigt hår och spenderade många timmar framför badrumsspegeln för att släta ut krullet när det begav sig. Eller så står nu alla framför badrumsspegeln och sliter med krullprodukter och locktänger.

Själv befinner jag mig i en gråzon. Om jag låter håret lufttorka får jag lite fall och håret petar ut på helt fel ställen, och när det blir fuktigt ute krullar sig översta håret tills det ser ut som om jag har en gloria om jag belyses bakifrån.
Så antingen står jag framför spegeln och sliter med plattång, eller med locktång krullprodukter.
Vilket påminner mig, jag ska köpa mig en ny locktång som inte bränner hårbotten.

(Och när jag gick i grundskolan hade alla killar kortklippt hår, nu ser alla ut som statister till Bröderna Lejonhjärta. "Man ska ha det kortklipp, då håller man sig ren i hövvet")

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ger ju svaret: Förra året var gossarna torra, i år är de fuktiga.

rocky sa...

Är det fel på mig om jag får några snuskiga associationer?