tisdag 24 november 2009

List of demands

Jag har släppt projektet med best of 00-talet, ett projekt som var dödfött redan vid idé stadiet.
Det har ju funnits en anledning till att jag mest lyssnar på inaktuell musik. 00-talet har varit tråkigt för mig och det får jag styrkt varje gång jag kollar på nollnolltalet som förlorade sin trovärdighet redan vid plats 100. Michael Jackson-"You Rock My World" är inte värd ett skit, han är bara inkvoterad för att han dog. Om vi ska jobba på det sättet opponerar jag för the Cramps-"Elvis Fuckin Christ".

Men så ska vi inte jobba, och jag ska inte jobba alls. Jag har suttit framför Spotify och försökt komma på bra låtar från 00-talet. Visst har det funnits några guldkorn (Death from Above, Saul Williams, Pascal, Hefner osv) men jag kan knappt komma upp till 100 låtar totalt. Och man ska väl ändå kunna sovra bort en del, och man ska inte göra sådana listor så tätt inpå. Kom tillbaka 2015 så kan vi snacka lite.

Dessutom finns inte den bästa låten på Spotify och det handlar väl egentligen om att man vill visa för alla andra hur bra smak man har. Och jag har dåligt smak, smaklös (Andrew W.K!) och det är jag bäst på.
Vilket som. Jag ger er plats 1 av 1.
Låten som startade det hela, som fick oss att ens tänka på en lista:

Don Lennon-"Gay Fun"


Så det så. Nu släpper jag det här och går all in för julen.

2 kommentarer:

Isabelle sa...

jag håller med dig om att det är för tidigt att bestämma decenniets bästa låtar nu, det går inte att säga vilka som verkligen håller. Det vore rätt awesome om tidningar och bloggar körde en "best of the 90s, sett med lite perspektiv" istället.

rocky sa...

Ah, perspketiv, ett ord jag gillar och använder vid minsta tillfälle...