fredag 5 juni 2009

I cut your head of at half past eight.

Vi har pratat om Bruce idag. Jag har läst bloggar om Bruce idag. Visserligen är jag en självgod narcissist så mina uttalanden väger inte så tungt, men om någon är så folklig så kan det inte vara så bra. Så många människor kan inte alla ha rätt. Folk som överhuvudtaget aldrig visat något större musikintresse har köat för biljetter, och vad vet dom egentligen? Det väcker misstankar och avsmak. (Även om jag inte hyser några större agg mott Mr Springsteen som alltid kommer att vara förknippad med min pappa, precis som att "Angie" alltid kommer att vara fröknippad med min mamma.)
Man borde införa något slags "körkort" i musik, något slags bevis på att man har god smak. Med det körkortet får man rätt till en stereo med ordentliga högtalare, resten av packet får hålla sig till dåliga datorhögtalare med diskant i överkant. Jag anmäler mig som frivillig körskolelärare.
Ett klassamhälle på rättvisa grunder.
..................................................................................

Läste i DN På Stan att studenterna på flaken förbättrat sitt musikval till den graden att man ska börja visa dem respekt. Alltså jag vet inte men "Call Me Al" har jag alltid betraktat som en spex låt, och "Schools Out" har alltid varit den mest uppenbara student låten, den är lika lätt att spela som när man får panik och köper en färdig grillad kyckling till middag. Det finns ingen respekt att hämta från mitt håll för än jag höra den låt som fångar hela student andan (ångesten över att åstadkomma något): W.A.S.P.-"I Wanna be Somebody".

Dagens låt:
Hasil Adkins-"No More Hot Dogs"

6 kommentarer:

. sa...

Du är ju briljant! Kudos!

sofia sa...

jag kan verkligen känna för ditt körkortsförslag. så länge man ställer upp rimliga principer för körkortet (som sedan ska röstas igenom av två riksdagar med val emellan). sen är det äntligen slut med alcazarefterfester och självaste eurovisionsschlagern borde ju bli kraftigt marginaliserad, kan inte tänka mig annat.

sofia sa...

... men då måste man verkligen först och främst se till att bli av med moderaterna. deras partiaktiva har notoriskt dålig musiksmak.

rocky sa...

Dagger: right back at ya'!

Sofia: Moderatena är dessutom kända för att gilla Da Buzz. Bara e sådan sak.

sofia sa...

precis det jag syftade på. men jag tror mycket väl kan man hitta ännu vidrigare synder i deras skivsamlingar. om man bara fick en husrannsakningsorder. (är inte erkännandet om da buzz skäl nog för en sådan?)

rocky sa...

Jag ska se vad jag kan styra upp....