fredag 12 juni 2009

Haninge punx



Jag kommer osökta att tänka på ordet "lördagspunkare". Kanske ett förlegat ord men jag kan inte komma på något annat som sammanfattar denna unge man som jag såg på tunnelbanan idag (ja, jag smygfotade honom). Det syns inte så tydligt från den här vinkeln men det är nog den sorgligaste "tuppkamm" jag någonsin skådat, om man nu ens kan kalla den för det. Det var bara långt går som samlats i mitten längs skalpen och med en massa hår som stod ut på sidorna. En flock of seagulls/tuppkam mashup. Om du inte har balls nog att snagga sidorna har du inte balls nog att bära upp en tuppkam. Jag skulle inte bli förvånad om hans favoritband är Foo Fighters....

Lite onödigt att hoppa på en helt okänd pojke men han tigger ju uppenbarligen om det.

Dagens låt:
A Flock of Seagulls-"I Ran"


........................................................................................................

Någon från staterna har läst min blogg via google translate. Bloggen får en helt annan innebörd på engelska, och det är ett tydligt exempel på att man inte ska använda översättnings program när man gör skolarbeten. Med det sagt så skrattade jag så jag grät till det här 2 år gamla inlägget.


6 kommentarer:

sofia sa...

älskar googleöversättning. jag roade mig med att läsa min blogg med den någon gång, men tillslut blev det för mycket för mitt ordningssinne.

Isabelle sa...

haha googleöversättning. jag dör.
och frisyren. och även om det är elakt kan vi nog komma överens om är det väldigt roligt att häckla främlingar som förtjänar det.

rocky sa...

att häckla främlingar är inte bara min hobby, det är min livsstil.

Anonym sa...

Han kanske bara va på väg till en möhippa. Fast det är ändå rätt att häckla.
Vill minnas att just lördagspunk var en skoj låt av "Incest brothers". (Lördagsrebell var en låt av Bitch boys, de som var just lördagspunks)

Anonym sa...

en som är jävligt lördagspunk, trots att han har rakade sidor med kvarvarande pollisar är trummisen i dead by april. hur kan man häda en tuppkam så, genom att spela en emovariant av tomas ledin på engelska?

rocky sa...

stentorp: OK överkurs för mig.

Fredrik:
Ja men det är inte ens musik, det är "ickemusik"