torsdag 25 juni 2009

A dreaded sunny day so I meet you at the cementary gates

Värmen är här så nu är det kyrkogårdshäng som gäller under ens lediga dagar. På kyrkogårdar slipper man lattemorsorna som vill visa upp sina nya dyra barnvagnar, man slipper grabbgänget som kastar frisbee och kyrkogårdar bjuder ofta på skuggiga platser med svalkande vind.
Jag försöker inte vara gotisk och deprimerad, jag svettas bara kopiöst och blir förbannad och otrevlig av värmen.
Men trots värmen har jag lagat mat idag, mat som blev riktigt god med en mör och saftig kyckling. Jag känner mig fortfarande barnsligt stolt när jag lyckas slänga ihop något som faktisk smakar något.

Och så har jag köpt mig en halkmatta till badkaret, jag har varit nära att ramla allt för många gånger.

Dagens låt:
Little Richard-"Slippin' and Slidin'"

2 kommentarer:

sofia sa...

det är bara ren överlevnadsinstinkt att sky värmen. evolutionen är satt ur spel när människor vallfärdar mot de stekheta, öppna platser.

rocky sa...

Tack, jag har väntat länge på det.