måndag 30 maj 2011

Fuck the police

För snart 2 veckor sedan gick jag till polisen för att fixa nytt ID. Jag hade räknat med att jag skulle få vänta en kvart och få lite tid till att snygga till mig lite. Men icke. Jag kom tog min lapp och var helt plötsligt tvungen att springa till luckan. Tjejen i kassan var så snabb och effektiv, helt plötslig var bilden tagen och jag ser helt grotesk ut. Finns det någon form av oskriven regel där det står att ingen ska få se bra ut på sitt leg/körkort/pass. Så att de som har yrken där man behöver visa leg ska ha något att skratta åt.
Jag har inte fått legget ännu men den förhandstitt jag fick lovar att luggen står åt helvete, tom blick dålig vinkel som gör hakan (hakorna) dubbelt så stor och ett allmänt lobotomerat uttryck. Som en statist till kanal 5 Ullared.
Men jag kan ta bra bilder, om jag tar dem. Därför gör detta mig så upprörd. Ska jag behöva dras med detta i 5 år till.
Se så fin jag kan vara?

2 kommentarer:

sofia sa...

jetefin!
måste också gå igenom detta. jag tänker fan KRÄVA lite också. betalar fan inte flera hundra för att behöva se ut som ett mongoloid på legget i flera år framöver. med min passbild var det samma visa, de bara "kolla in i den där", pekade, det var någon spegel, jag trodde jag skulle fixa iordning mig, men då smällde det av en blixt rätt i ansiktet på mig. den bilden är så hemsk att jag börjar gråta av att se den.
mvh kan inte åka utomlands

rocky sa...

när jag tar makten får man ha vilken bild som helst på sitt leg/pass, så länge man ser vem det är.