fredag 27 maj 2011

barasåatt

För några år sedan drack jag helst JP Chenets vita vin. Inte för att det var gott. Det var billigt och flaskan var som gjord för att dricka direkt ur med den långa halsen. Som man vore pirat och det var en gammal rom flaska.
Nu kan jag knappt dricka vitt vin. jag får så hemsk bakfylla. Ja antingen av vinet eller mängden, det är lite oklart. Men det spelar ingen roll för jag låtsas att jag är smårik och föredrar riktig champagne och drinkar gjorda på det nu för tiden. Och det går lika bra om inte bättre att halsa ur en flaska Bollinger som JP Chenet, bara man inte har för bråttom..

2 kommentarer:

fredrik sa...

jag kan inte dricka rödvin av den anledningen. försöp mig sjukt hårt på kir i högstadiet. jag får fortfarande kväljningar.
jag tyckte det var en bra idé att svepa en flaska rätt av. det var ju så lätt att dricka. men tjena hej.

rocky sa...

av liknande anledningar kan jag inte dricka öl. men jag försöker övervinna det.