onsdag 3 november 2010

Nightmare on Fågelstavägen.

I natt hade jag min första, av vad jag antar kommer bli många, mardröm angående quizet. Vi satt där 1 timma innan och Lisa och Cissi hade ännu inte bestämt sig för vilka låtar de skulle ha med.
Vaknade upp med en klump i magen och skulle ner i tvättstugan. Hittade inte nyckeln med hade turen att fastighetsskötaren var ute och blåste löv. Jag fick låna hans nyckel och när jag var klar med första vändan fick jag äntligen tag på Olle. Han hade lagt nyckeln i en utav sina munkjackor.
Frustrationen är på hög nivå och lägenheten är obeboelig just nu. Soffa, vardagsrumsbord och cdhyllor står i köket. i sovrummet står en extra bokhylla och TV-bänk, samt ett par staplar med böcker.
Och åter till quizet. Jag måste åka till mamma imorgon för att få ut en så kallad hårdkopia av formuläret. Sedan åter till Henriksdalsringen. Så från Bandhagen, till Väsby, till Henkan.
Den kommande veckan kommer jag lida av sömnsvårigheter och vara allmänt grinig och disträ.
Det tål att sägas igen, om alla ändå vore lika sjuka som jag så skulle allt gå så mycket lättare.

4 kommentarer:

sofia sa...

antingen det, eller om du vore omgiven av ja-sägare. ibland dagdrömmer jag om hur det skulle vara att vara idi amin.

rocky sa...

en daglig kommentar från mig brukar låta något såhär "När jag blir diktator.."

sofia sa...

haha! jag säger det kanske inte på daglig basis, men hyfsat återkommande. tyvärr är alltför många människor för menlösa för att man alls ska vilja bestämma över dem. de förtjänar mig inte.

rocky sa...

det är sådana som får offras när revolutionen kommer.