tisdag 23 november 2010

christmas rappin'

Jag har köpt årets första julklapp. En julklapp till mig själv från Farfar. Så har vi kört på sedan Lejonkungen hade premiär på bio. Jag har fortfarande kvar en grej från den allra första julen, ett rep med elefanter och bjällror på från indiska. Den hänger på skoskåpet. När den traditionen började fick vi 500 spänn var och reglerna var ganska enkla. Köp vad du vill och rimma på det. Det har blivit en del "den är platt och rund och man kan lyssna på den en stund" genom åren. Men nu är vi uppe i 2000 spänn var (nej min farfar är inte särskilt rik från början, men farmor var det) och därför har jag köpt en sådan där String hylla som finns på Designtorget nu. Den är väl typ anpassad för pocket böcker men jag ska nog ställa min robot och mina Hello Kitty saker där.
Vart var jag på väg?
Jo jag smygstartar julen med min halvfärdiga spotify lista och hänger upp adventsstjärnor.
Och ett litet tips till Olle i framtiden: Du måste ha mig under uppsikt när jag använder powertools. Jag bara kör på. Hålet blev lite större än tänkt, men oroa dig inte för det. Vi har i alla fall TV i sovrummet nu.

Ska på "julmiddag" med jobbet på lördag och jag ser för en gångs skull fram emot det. Käk och bowling på Marions. Emma your ass is mine!

Dagens låt:
the Clash-"Rebel Waltz"

2 kommentarer:

Culkin sa...

ja nog fan behöver du en nervös olle vankandes fram o tillbaka så riktar du aggressionen mot mig istället för väggen...
Men härligt med tvprogram istället för alla dvd:er.

sofia sa...

du måste posta jullistan sen. jag behöver julmusik.