torsdag 4 november 2010

hard copy

Just nu sitter jag med det verkliga SoBa music quiz formuläret i handen och jag känner mig lite stolt. Som om jag fött ett halvt barn. Då har jag bara brännandet av skivor kvar, och väntan på att Lisa och Cissi fixar sina 5 låtar var och en grej med 8 sektioner. Jag vill inte säga för mycket om någon nu skulle vilja komma och tävla.

Nu sitter jag bara utanför mitt gamla tonårsum som har omvandlats till gästrum/biorum. Inget är sig likt sedan jag lämnade Uppland. Jag åkte förbi den gamla grusplanen där det brukade vara bilbingo under somrarna Som jag själv varit på ett par tre gånger. Den grusplanen brukade också vara platsen för vårens kringresande polska tivoli. Men nu är den där sunkiga gamla ödemarken ombygd till en fin fotbollsplan. Och Väsby simhall har fått en ny fancy utbyggnad. Väsby Källa kallas det visst för. Även om mycket förändrats är jag glad över att den korrugerade plåtväggen med funkis liknande cirklar på är kvar.
Alltid när jag åker hit är jag glad över att jag flyttat. iNte bara för att Väsby är ett jävla blåshål med pendeltåg och att jag själv har uppgraderat mig till tuben. Utan också för att man kan lyxa på sig med lite nostalgi.

Dagens låt.
Nitzer Ebb-"Isn't it funny how your body works?"

Inga kommentarer: