tisdag 21 september 2010

there's nothing nice in my head

Jag är så jävla trött på folk som engagerar sig i så jävla många saker på facebook. Oh, nej till våldet, yadayadayada. Tacka fan att du säger nej till våld. Behöver man ens klicka på en like knapp för det. Är inte det ett givet. Ska leta upp en sida med toalettpapper och likea det. Gud förbjude att du skulle engagera dig i något i ditt verkliga liv. Jag gör inget på fritiden och jag gör inget på internet. Keeping it real.
Och alla som attendar saker hela jävla tiden. Inte en jävla chans att man kan springa omkring ute hela jämt och ständigt. Det känns bara som skryt.
Sedan jag blev medlem i januari gillar jag bara 7 saker (4 serie relaterade saker, en kanal, ett band och dinosaurier) och är medlem i 5 grupper varav 2 är quiz, en är Pascal och min favorit är When the police use tazers they should shout "Pikachu".
Det känns så överflödigt. Tanken är ju att dem jag är kompis med redan ska veta vad jag gillar. Mitt ego smeks via bloggen.

Äh. Jag är väl bara avundsjuk, missunnsam och bitter som vanligt. Att det aldrig är alla andra det är fel på. Helvete.

Dagens låt:
Manic Street Preachers- "From Despair to Where"

2 kommentarer:

sofia sa...

jag har också svårt för facebookaktivism. sen är jag så barnslig att jag kör med motaktioner. typ när munkarna i burma stred för demokrati och alla var galna över det gick jag med i en stödgrupp för militärjuntan på fb. det är ju helt orelaterat till vad jag tycker om statsskicket i burma, bara ett uttryck för missnöjet med fb-etablissemanget. fan, mitt fb-jag är ju sd-röstaren i ett nötskal.

rocky sa...

Right on! Och varför finns det inte en unlike knapp? Jag vill inte behöva gilla något först för att ogilla det sedan.
(Ska kolla upp det där om det finns en toapappers sida..)