söndag 19 september 2010

jag står inte ut med din eleganta talförmåga

Har precis deltagit i telefonundersökning om valet och jag känner mig allt annat än intelligent. Jag kan väldigt lite om politik, men jag vet vad som är rätt och vad som är fel. Det känns som om jag fuckat upp statistiken nu. Jag röstar bara efter gammal vana och hur jag blivit uppfostrad. Jag har inga ideal längre jag bryr mig inte särskilt mycket om något alls. Om det inte har med musik att göra. Hursomhelst röstade jag på vänsterpartiet för det har jag gjort förut och när jag var ung och hade lite framtidstro var jag med i ung vänster. Dessutom var alternativen inte särskilt klädsamma.
Så det så.

Dagens låt:
Sparks-"I cant believe that you would fall for all the crap in this song"

4 kommentarer:

sofia sa...

vad frågade dem om? var det politisk sakkunskap eller bara vad röstar du på? jag är helt sjukt intresserad av såna här undersökningar.
jag röstade på vänsterpartiet idag. jag röstar alltid rött. överensstämmer bäst med mina åsikter.

rocky sa...

vad jag tycker varit den viktigaste frågan osv. Det känns så korkat att säga att jag röstar på vänstern för det har jag alltid gjort. Låter inte som en giltig anledning. Men jag sa att alliansen saknade empati.

sofia sa...

men om det stämmer så är det ju värdefullt för undersökningen att du sa det. de vill ju ha din ärliga åsikt och inte en förställd.
sen är det nog oerhört vanligt att man röstar som man röstat förut. någonstans har man ju en uppsättning grundvärderingar och har man inte radikalt förändrat dem så brukar man nog hamna på samma parti, vareviga val.

rocky sa...

killen i andra ändan var helt OK, vi hånade centern ihop.