tisdag 14 september 2010

Painting and drinking

Jag är så jävla taggad, jag gillar att göra saker som ger resultat. Jag en handlingarnas kvinna ska måla om köket till helgen. Med start på torsdag efter jobbet kör jag igång. Tejpar och slänger på lite turkos färg. Jag har visserligen inte köpt någon färg ännu, och grundmåla kommer inte på frågan. Vi har ju redan målat allt vitt för något år sedan och det tycker jag som glad amatör borde räcka. Och det är väl inte så noga. Det värsta som kan hända är att man får göra om allt. Lite färg på väggarna kan inte orsaka fuktskador.
Då får jag ju också göra en måla om spellista på spotify sedan och fira med lite "måla om dricka". Rosé bubbel känns som en given dryck. Sade inte jag att min alkoholkonsumtion hade minskat? Äh, om man knegar får man ta sig något stärkande.

Egentligen hade jag tänkt lägga upp det roliga Fresh Prince klippet när Will och Carlton renoverar tillsammans till "It Takes Two". Men det fanns ingen video på youtube och jag kommer ändå att måla om själv så det får vara.

Dagens låt:
Adrenaline O.D-"New Years Eve"

5 kommentarer:

sofia sa...

älskar turkosa väggar. och det är lätt att måla. jag har iofs inte gjort det, but that's what they say.

rocky sa...

Jag har målat vitt förut. Som jag förstår det är det bara till att slabba på.

rocky sa...

Jag har också gjort en spellista till ändamnålet nu.

sofia sa...

jag har gjort en spellista som hyllar mörkret och döden och hösten och kallat den "till förruttnelsen" efter stagnelius dikt. tips på låtar till den?

rocky sa...

Det är egentligen helt fel att fråga mig just idag när jag har lagt BeeGees på en lista.
Men ändå, något som jag slängde ihop.

http://open.spotify.com/user/culkin/playlist/2zy16Ry9HdnrCDpPPVerzN

Det är ju lättare att länka en lista än att skriva låtarna.