lördag 4 september 2010

I'm just looking for some tush

Jag blev alkoholfet över sommaren (grunden hade jag redan långt innan men det är så skönt att skylla på en specifik sak), så jag ska försöka att göra bättre val nu. Ergo nu dricker jag min Jack Daniels straight up med lite citron och is, alltså utan den där onödiga colan. Och gårdagens (nattens?) fyllekäk var riskakor med tomat och creamcheese. Närodlad tomat till och med, mycket bättre än chips (men dessvärre inte godare). Och kvällens jagärensamochtyckersyndommigsjälv snacks är inte Ben & Jerrys glass utan närodlade majskolvar som jag köpt på Bondens marknad på Söder.
Jag kommer aldrig att kunna leva nyttigt och hälsosamt (cykeln har tom blivit stulen så inga cykelturer för min del), bara lite bättre än att ge in för alla mina cravings och lustar.

(Fast i Berlin ska jag käka en massa godsaker, borde totalt svälta mig själv tills dess.)

Kvällens låt:
Dale Hawkins-"Everglades"


(Så jävla bra låt att jag mår illa)

...............................................................................
Jag som har chipsförbud till slutet av oktober.
Detta rimmar illa.

2 kommentarer:

sofia sa...

jag försöker skylla mitt överätande på mitt gymmande. typ: min kropp behöver verkligen en jättestor pizza nu på en gång.

rocky sa...

Men du tränar i alla fall, jag har aldrig rört på mig i hela mitt liv. Förutom när jag var ca 8-9 år och gick på simning under 1 år. Jag slutade för jag ville sitta hemma och se på Disneydags istället.