fredag 10 september 2010

always a bridesmaid, never a bride

Denna ständiga 5:e plats...
Visserligen är det ju bra att man är stadig men det börjar bli tröttsamt att aldrig vinna. Jag tycker ju att jag rent generellt sett är bättre än alla andra där, (ödmjukhet har aldrig tagit någon till guldet) så varför kommer vinsten aldrig till SoBa. Igår jobbade vi tom som ett lag även om jag blev nedröstad och där gick vi miste om 2 poäng. Och tro mig det ska dom få höra nästa gång. I am the law!
Men det fanns några riktiga guldklimpar i gårdagens quiz. Bad Brains och Beastie Boys från när dom var thrash. Ergo jag satt och sjöng hela texten till "Beastie" för en låt under minuten spelar man hela av. Jag tackar och bockar för den lilla punk jag erbjuds.
Fast det bästa av allt var att vara tillbaka i sadeln igen. Som en jättekram av ångest, svett och glädje.

Dagens låt:
Beastie Boys-"Beastie"

Inga kommentarer: