torsdag 16 september 2010

curse at the wall

Har målat en vända än så länge. Det ser flammigt och för jävligt ut. Jag svettas så att fönstret immar igen, det är knappt så att färgen räcker. Färgen är kanske, kanske lite för mörk. Rollern suger jätteröv. Mina armar är helt darriga och det är säkert en massa färg på golvet från mina fötter.
Men.
Det blir nog ganska mysigt till slut, köket ser mera ut som ett rum nu. Färg är kul. Och i värsta fall får jag måla om igen. Eller Olle då.

På tal om Olle så kunde jag inte gift mig med en bättre kille. Han ger mig aldrig blommor eller andra standardiserade förhållande presenter. Han ger mig istället sådant som jag verkligen gillar. Som när jag fyllde 25 i somras och fick en dinosaurie och en robot. Eller som idag, bara en vanlig torsdag, fick jag typ världens bästa grej! En Supernatural t-shirt "the Winchester brothers- hunting evil since 1983" och en sådan där thermos-mugg också från Supernatural. Saker från min favorit serie någonsin från min favorit människa någonsin.
Det är alltid skönt att känna sig omtyckt och uppskattad.
(någon bild kan jag inte fixa nu då jag är helt slut)

Dagens låt:
Iron Maiden-"2 Minutes to Midnight"

4 kommentarer:

sofia sa...

det tycker jag var fint. ang. målandet, det verkar ju vara en motionsform. jag måste prova.

rocky sa...

Nu är ju jag väldig otränad (fullkomligt otränad), men jag kommer helt klart känna av det i morgon.

sofia sa...

om det visar sig effektivt kan du ju starta en träningsklass som utgår från "målarens naturliga rörelsemönster" med redskap som teleskopskaft, penselrörelser, rollerrörelser,o.s.v.

rocky sa...

jag kommer att tjäna en förmögenhet!