lördag 11 september 2010

bringing the fucking fury.

the Seventies på SVT är så otroligt dåligt gjort. Hur kan ett program som handlar om musik vara så fullkomligt ointressant? Det är motsvarigheten till den första lektionen av SFI, grundkurs för någon som aldrig någonsin hört talas populärmusik.
Jag blir så otroligt upprörd över denna rena smörja. Är det här det enda musikprogram som SVT kan skita ut? Ja då står jag fan hellre över. Vilken relevans har Olivia Newton John för 1978 egentligen? Och förra programmet om 1977 var så otroligt torftig även om jag jämför med min gamla VHS som har en VH1 produktion på sig. 1 timma ägnad åt 1977, visserligen sett från ett amerikanskt perspektiv och då får man dras med Pat Boone. Ändå är den bättre.
Jag spelade av den från SVT från den tiden då man kunde se ett program som hette Musikbyrån om någon minns det. Det sändes på onsdagar, och ibland efter programmets slut körde dom en lite längre dokumentär eller en konsert om allt från Barry White till ja året 1977.

Jag blir fan så jävla förbannad att jag funderar på att sluta betala TV licens. Nyheter på samiska kan man visa, men gud förbjude ett anständigt program om musik..

1 kommentar:

fredrik sa...

håller med. jävligt ointressant.
tre sekunder punk, som gjort mer för musikhistorien än vilken jävla artist som helst.
tacka vet jag dancing in the streets, som svt sände för typ 13 år sen eller nåt.
där var det en dokumentärserie som heter musikdokumentär.

dessutom betalar du tv-avgift för att du äger en tv-mottagare, inte för det du ser.