fredag 30 juli 2010

jag, retard.

Jag är datortekniskt handikappad. En kvinna/tjej i min ålder ska behärska att bryta mot lagen, ergo ladda ner TV-serier från piratebay. Men inte jag. Jag bara kliar mig i huvudet för att sedan gråta lite och bli förbannad. Det värsta är ju att jag inte ens vill göra det. Jag vill kunna sitta där i soffan och kolla på den enda serien som jag faktiskt bryr mig om. Men kanal 5 är ett gäng skithuvuden som sänder Supernatural sent på fredagar då jag antingen måste lägga mig för jag ska jobba på lördagen eller så kanske jag vill vara ute och vara lite social.
Mitt förslag till Kanal 5 är att sända det kl 22 på en tisdag, eller flytta över det till kanal 9 och köra det kl 21/22 vilken dag som helst.
Fringe kan förpassas till skit-tiden fredag efter filmen.

Men jag tror att jag är på rätt spår nu, bara det att det är klart om 3 dagar i bästa fall.
.................
45% klart! Under tiden lyssnar jag på Kansas och blir tårögd av de första sekunderna av "Carry On Wayward Son"...

3 kommentarer:

sofia sa...

min pojkvän håller datakurser för mig, så att jag ska klara av det basala. tänker säga data istället för dator också, mot bättre vetande, i alla fall i det sammanhanget att jag är totalt oteknisk, en skymf mot min generation.

rocky sa...

Jag är faktiskt väldigt noga med att skriva dator, för det är det enda som jag riktigt behärskar.

sofia sa...

jag gillar hur det låter som att ingamaj, 65, pratar om en gammal stationär dator som hon lärt sig använda word på.