torsdag 1 juli 2010

Banned in Småland

Jag har inga fina minnen från Hultsfred, kanske de där minuterna då jag bondade med någon skäggig jävel till "Just Cant Get Enough" när David Gahan spelade 2003. Eller när Anders så blandade ihop visarna på sin klocka och trodde att den var 11 när den egentligen var 6 på morgonen.
Jag är ingen festival människa, jag är elitist och ändå har jag varit där 2 gånger. Jag minns knappt något från de gångerna. Inga band sticker ut, det är mest minnen av att folk var idioter som man gav rejäla tjyvnyp och sparkar på smalben så fort man fick chansen.
Men Ed Harcourt rockade jävligt hårt på sin keyboard och nästan välte den i kvällsolen under ett annars väldigt regnigt Hutlsfred 2002. Eller när Hives spelade när Linkin Park ställt in 2003 (tack för det). Vilket mellansnack!
Och när Olle blev lurad att pussa den där andra skäggiga galningen. Och slagsmålet som vi nästan hamnade i under David & the Citizens spelning 2002.
Och krossa stols sekten som Olle inte märkte av trots att de marscherade runt vårat tält.

Det var väl en del minnen men jag borde ha flera, jag tänker mest på all misär, urinvägsinfektioner, förkylningar, smuts och idioter. Ändå blir jag riktigt ledsen av nedläggningen.
Men Hultsfred var alltid bättre på TV, och det här får mig bara att sakna ZTV ännu mer.


Dagens låt:
Motörhead-"Hellraiser"

Inga kommentarer: