fredag 16 juli 2010

It's only a fleshwound/ let it bleed

Årstaviken igen, blodbad igen.
precis när vi doppat oss kommer en båt som gör enorma vågor som sliter ner våra saker från klippan. Jag slänger mig efter dem och får knäna slagna mot den steniga botten. Sakerna räddas, dyblöta förstås, men hyffsat oskadda. Min billiga klocka pajade förstås, Olles mobil blev dränkt men den är ändå döende och Olles solglasögon ligger förmodligen och guppar ute i Mälaren.
Mina knän framförallt högra är det värre med. Ett rejält köttsår med ett jack som vi nästan trodde skulle behöva stygn, och inga bilder i världen kan göra såret rättvisa. Jag har säkert förlorat minst en matsked blod.
Men jag lär mig något nytt vid varje bad.
  • Ha alltid med vatten, plåster och papper.
  • Ställ alltid dina grejer 2 meter högre upp än vad du tror den högsta vågen når.

Nu tycker jag mest synd om mig själv. Ska duscha och gråta sedan trösta mig med Supernatural.

5 kommentarer:

sofia sa...

aj ...

rocky sa...

gjorde dessutom illa axeln när jag svimmade i morse och slog i badkaret. Det är fan inte min sommar...

Anonym sa...

allt elektronik förvaras i täta plastpåsar, knäskydd, hjälm, flytetyg (typ av gammal vinkork fungerar fint) på glasögon och kontokort
ur:
"goda råd av husmodersklubben"

rocky sa...

lite sent för det nu.

Anonym sa...

just det.