torsdag 8 juli 2010

hello there sailor!

Bruce Dickinson biografin (yepp det är vad jag läser just nu, hata mig inte) blev min räddning på tuben idag. Om jag inte haft den och min ipod med Bad Brains på högsta volym hade jag blivit tvungen att prata med en mycket udda a-lagare.

Det började vid Gullmarsplan där han gick på med bestämda steg och satte sig bredvid mig. Han hade en pappkasse med sig fyllde med diverse saker bland annat en klocka och vad som såg ut att vara en ask med Twilight motiv som han senare försöke kränga iväg till mina medpassagerare. Eftersom jag tack och lov var nästa helt avskärmad från tillvaron klarade jag mig lindrigt undan. Jag såg i ögonvrån hur han flera gånger försökte få min kontakt men jag är rutinerad när det gäller sådana saker och total-ignoreade det.
Bortsett från när han skrek "hallå" nästan direkt i mitt öra, då var jag tvungen att reagera. Han ville veta om min bok var bra, och det sa jag att den var och satte i luren i örat igen. Vid Stureby petade han lätt på mig och gav mig en komplimang för min hudfärg. Att det var fint att jag inte var sådär bränd och dan. Själv var han lika röd som en skållad gris.
Och då var det dags för mig att gå av.

Utöver det hittade jag en låt jag letat efter ett par år. Hörde den första gången i bakgrunden i typ "Hem till Gården" och har tänkt på den till och från. En typisk låt som man tar med i filmer och serier som säkert alla utom jag kan. Men jag tycker i alla fall att den är sjukt bra. Även om det kanske bara är värmeslag eller bristande smak.

Dagens låt:
Skyhooks-"Women in Uniform"

2 kommentarer:

sofia sa...

finns det ingen liten kuratorstant som kan åka med i tunnelbanevagnarna och prata med de här människorna så att man själv slipper? med tanke på vad ett sl-kort kostar är det fan det minsta man kan begära.

rocky sa...

eller bara en slags hjälptelefon som är kollad till någon hot-line för ensamma.