söndag 25 juli 2010

hammer of the gods

Jag är barnsligt förtjust i så kallad "svart historia", en 30-tals wigga om man så vill. Som Kellog Lieberbaum i Fresh Prince. Inte så att jag kan särskilt mycket om något, men om det dyker upp någon trevlig doku på TVn sitter jag bänkad. Den som gick på kunskapskanalen för ett tag sedan var smashing. Eller den franska serien om "svart" musik som gick på SVT för många år sedan, visserligen trappade den fart någonstans vid funken men det gick ner.
Äsh, allt är bara en ursäkt för att få lägga upp dagens låt. En riktig pärla.

Dagens låt:
Blind Willie Johnson-"John the Revelator"

3 kommentarer:

Anonym sa...

såg du doku-serien som heteer dancin' in the streets som gick på svt för en herrans massa år sen? hela musikhistorien uppdelad på 12 avsnitt a 1 timme var.
så jävla bra!

rocky sa...

det tror jag nog, men jag minns inte att den hette så.

Anonym sa...

http://www.amazon.co.uk/Dancing-Street-Rock-Roll-History/dp/B00004CWDT