måndag 19 juli 2010

I've got a six pack and nothing to do

Så snabbt som jag läser vore det nog bättre, mer ekonomiskt och mer miljövänligt att börja använda mitt bibliotekskort. 2 böcker på 2 veckor. Nackdelen med bibliotek är att det jag vill låna aldrig, aldrig, finns inne.

Jag är ingen vidare litterär finsmakare heller. Bruce biografin var avsevärt mycket bättre än Björn Hellbergs "Nattvandraren". Första och sista gången jag läser en svensk jävla deckare. Det får packet sköta, jag håller mig till biografier, scifi/skräck och 1800-tal romantik. Vilken jävla skitbok. Omslaget och baksidestexten var helt missvisande. Och Björn Hellbergs språkval var fullkomligt orealistiskt Vem fan skulle säga att "en löprunda utan pop var nu otänkbart" eller något i den stilen. Det är valet av just ordet pop jag retar upp mig på. Lika stolpigt som dialogen i filmatiseringen av "Ondskan" som jag såg lite av igår. Vilken jävla skitfilm det är förresten. Jag har inte läst boken och jag blir fan inte det minsta sugen av att se filmen. Lika dålig som första gången.

Nä, jag ska hålla mig till sådant jag förstår, till saker på min mentala nivå.
Därför gillar jag Die Hard och har haft citat från filmen skrivet på kökets magnet-tavla (just nu citeras Thin Lizzy). Därför läser jag Stephen Davis Guns n' Roses biografi nu och lyssnar på diverse hårsprays baserad skit. Jävla meathead jag är..
(lyssnar för tillfället även på diverse "showtunes")

Dagens låt:
Skid Row-"Youth Gone Wild"


:::::::::::::::::::::::::::
När jag ska stavningskolla blir det gult överallt, det är allt "fan" och "jävla". Jag bör verkligen se över mitt ordförråd.

2 kommentarer:

sofia sa...

jag har lyssnat på alla björn hellbergs deckare tror jag. typ alla i alla fall. det blev en besatthet. jag tyckte det var helt värdelöst i början, för det är precis sådär som du beskriver, bara ... konstigt. som ett helt annat sätt att betrakta verkligheten. allt från varför folk blev mördade till vad folk hette. det var helt surrealistiskt.

Fat64 sa...

sån jäkla pissfilm. FUCK IT ALL ITS ALL FUCKE-TY-FUCK! Tack för orden