måndag 12 juli 2010

die with your boots on

29 grader i sovrummet kl 6 på morgonen. Höstkataloger och höstkläder i butik.
Jag är kär i ett par skor som verkar vara slutsålda utom i Farsta och dit orkar jag inte åka.
De ser ut som "Wanted Dead or Alive" låter. Till min skinnjacka och en tjock scarf, och mina snortajta svarta väl använda jeans. Gärna med lite längre hår och en schysst lugg.
Så vill jag se ut när/om vi åker till Berlin i höst.
Jag är så otroligt ytlig, det är därför hösten är min favoritårstid. Sommaren är ju trevlig när man kan bada och sådant, men dessvärre blir det så att jag dricker så mycket mer alkohol också. Även om hösten är synonym med barrundor sker de inte lika ofta som när man svänger in på en uteservering under sommaren. Och i höst ska vi fan vinna det där jävla quizet. Jag börjar bli bitter och förbannad. Always a bridesmaid never a bride...Dagens låt:
the Big Pink-"Velvet"

2 kommentarer:

sofia sa...

man är så pepp på hösten att när det blir september har man redan hunnit börja få vårkänslor. jag måste börja leva i nuet, eller nåt.

rocky sa...

nuet är för folk utan internet.