onsdag 30 december 2009

journey

Jag är inte lika organiserad som min bloggkamrat bobbypin men jag tycker att det var ett riktigt fint tilltag att summera sitt eget och högst personliga 00-tal.

Jag började 00-talet med att bli skilsmässobarn av högsta rang med alla tillbehör och bagage för utom ätstörningar. Tror jag var punkare på något hörn. Blev politiskt "aktiv" på något sätt. Gick ur grundskolan började på Rudbecksgymnasium i Sollentuna. Ett smart val för att komma bort från Väsby inte så smart att välja medie för det blir man inget på, men jag hade kul under tiden med fantastiska lärare och bra betyg (bara VG och MVG om man inte räknar matte och idrott och vem gör det egentligen).
Träffade Olle via Lunarstorm, vi fikade första gången den 30 janurai 2001, alltså exakt 8 år sedan. Var förvirrat popsnöre ett tag, slutade bry mig om politik och började mest bry mig om mig själv och började hata folk i en större utsträckning Åkte till Hultsfred och hatade folk ännu mer. Men var ändå så dum att jag åkte dit året efter också.
Slutade gilla pop i samband med "Vapen och Ammunition". Sände lokalradio med Madde, det närmsta DJ:ande jag kommit. Klassade mig som goth eller new wave.

Någonstans blev det 2004 det enda året jag minns tydligt. Praktik plats på EMI, massa gratis skivor Pink Grease på Debaser när det bra fans ett Debaser. Full på scenen, snabb sorti, sjukanmälan dagen efter och blev ändå retad retroaktivt. the Cramps besatthet. Studenten utan mössa med svart tyllklänning och sedan Harry Potter på kvällen. Jobb på Lindex till hösten.
2005 hade jag äntligen börjat hantera mina utseende nojjor, jag var ful men det spelade ingen roll för alla andra var minst lika fula. Ändå grämmer jag mig över att jag aldrig gick till Metropolis.
Suddigt för inget hände.
2006 var jag allt för ofta på Debaser Slussen vid varje ledig helg var jag där. Mojitos till massorna.

2007 är lika med den stora flytten och kanske det bästa året ever om man inte räknar med jobbsituationen. Mycket utgång, gick till Ace ganska mycket för miljöbyte. Det lönade sig inte. Dansade bort mina pengar och väska men fick tillbaka dem, det hände två gånger under samma kväll. Spydde vid Gullmarsplan och vid Globen men mådde bra dagen efter om man ignorerar ångesten över att ha smiskat en främmande man på rumpan. En del Londonresor kom där i mellan
SoBa blev fulländat.
Nyår 07/08 på Medis och det var lika med ett dansmaraton som slutade med ett enormt blåmärke på smalbenet som värkte vid varje steg. Men det var så värt det och det är nog min bästa utekväll.
2008 började jag quiza och hittade hem, jag omfamnade min inre nörd och jag gillar aldrig mig själv så mycket som när jag sitter i den där svettiga källaren och inte hittar orden.
Midsommar 08 stal vi BOLLEN. December kom vi på bronspallen
Det är på den linjen jag fortsatt. Nörderi och barnsligheter. Vägra växa upp. Och Olle han har följt med hela tiden. Och jag följer honom överallt utom till Nystad, det gör jag inte om igen.

Lägg till hen hel del konsterupplevelser och lite mer ångest så har ni mitt decennium.

Inga kommentarer: