söndag 13 december 2009

cut loose

Jag har inventerat mitt förråd av mössor, halsdukar och vantar iför den kommande snön och kylan. Som det ser ut nu så har jag så det räcker och blir över. något som jag inte har är ordentliga och varma skor. Men det har jag inte haft på flera år. Man kommer jävligt långt på sneakers, enda nackdelen är att dom är hala. Om det skulle behövas har jag ett par nöd skor som jag köpt på en rea för 149 spänn. Rosa fusk-mocka stövlar med en liten inbyggd klack. Jag köpte dem runt 2005 efter jag sett "Footloose" och tyckte att dom var som gjorda för att dansa i som dom gör i introt. Jag har aldrig dansat i skorna men dom har ändå varit värda sina pengar.

En katt som jag hittade ute i Täby.

Dagens låt:
Bonnie Tyler-"Holding Out for a Hero"

2 kommentarer:

sofia sa...

ja, sneakers är för jävla hala. halkar flera gånger varje vinter, men alternativet är å andra sidan att snigla fram 400 meter i timmen. då måste man ha en timme till godo varje gång man ska till tunnlebanan.

snygga vinterskor finns ju inte. men om du hittar några - hojta.

rocky sa...

Jag såg ett par i höstas som jag inte köpte och nu är dom slut, jag hatar mig själv en smula.