tisdag 29 december 2009

in memorian

Min älskade Hammer Time klocka i cerise och grön plast har nu gått i graven. Det var i förrgår efter duschen som jag skulle sätta den på mig igen. Istället stog jag där med världens finaste klocka i två delar. Jag skäms inte över att säga att jag blev dimmig i blicken och at det kanske rullade en liten tår över kinden. Billigt skit från Asos.
Lyckade hitta en likande klocka på samma ställe fast med en cupcake i mitten uatv urtavlan istället.
Men det smärtar mig at det aldrig mer kommer att vara Hammer time. Jag hade vårt att se exakt vad klockan var men det spelade ingen roll för det var ju alltid hammer time.


För att trösta mig ytterligare klickade jag hem ett halsband med en rosa kassett, ett par vita Nike Blaze och ett par Reebok Straptastic. Men ingen fara allt var på rea. Nu har jag något att se fram emot eftersom det ändå inte blir något nyårsfirande för min del. Man kan ju säga att skorna också var lite tröst för uteblivet denimzine nyår.
Så där då har jag rättfärdigat min överkonsumtion.

Inga kommentarer: