torsdag 3 september 2009

Whats behind the mask?

Efter städning och bullbak kommer skräck, och som jag har väntat. Speciellt när 4:ans den grå zonen visade sig handla om medium och tarot kort och inte demoner som reklamen antydde. Nu lägger jag allt mitt hopp på SVT och Skräckministeriet som börjar ikväll. Jag är fruktansvärt förväntansfull.
När jag har sett reklamen på stan har jag höjt mina armar och klämt ur mig kvävda skrik av förväntan. Hittills bådar det gott. Kvällens program ska handla om HP Lovecraft som egentligen drar mer i sci fi hållet men har på den vägen även lyckats klämma ur sig några riktigt ruskiga berättelser; "Fallet Charles Dexter Ward" i synnerhet som utspelar sig i hans hemort Providence. Och det är dit Skräckministeriet ska ta oss ikväll 21.30 i SVT2.
Detta är vatd jag har längtat efter sedan jag var barn och satt under trappan med ett uppslagsverk i knät läsandes om mumier.
Ska jag behöva säga det igen? Nu är det officiellt höst. Skräck och kanelbullar och quiz på torsdag. Ja jävlar nu lever man igen.

(mini novellen the Stament of Randolph Carter lyckas få nackhåren att resa sig på bara 3 sidor, det är per definition ruggigt bra.)

Dagens låt:
Bauhaus-"Stigamata Martyr"

4 kommentarer:

Isabelle sa...

associerar inte så konstigt kanske till musikministeriet, och det var ju bra. det här vill jag inte missa, tack och lov att svt play existerar.

rocky sa...

Det är exakt vad det är, ett till ministeie i samma anda. Jag ger pogrammet VG i betyg.

Isabelle sa...

jag kunde inte se det, den här datorn tror att svt play är ett virus :(

rocky sa...

du får kapa en annan dator.