lördag 26 september 2009

Jag vill krossa mina ben för jag behöver dem inte mer.

Jag har börjat köpa musik på iTunes store. Det blir mest en låt här och där som nyss när jag klickade hem två Robert Görl låtar 9 spänn styck kändes rimligt och jag vet inte om jag vill ha hela skivan. Det ska vara på tyska annars står jag över. Men jag har faktiskt köpt en hel skiva en gång Silicon Teens-"Music for Parties" som jag har på vinyl och hade beställt på CD från CDON men efter 3 månader utan resultat fick jag veta att den var slut. ITunes har ett jäkla stort utbud men ändå ingen Billy Squire-"Big Beat" som är en galet samplat låt.

Hade egentligen tänkt skriva om hur bra Skriets skiva är, men jag finner inga ord. Det låter som något som jag alltid har hört, det passar så bra. Glasvegas kan faktisk dra åt helvete. Jävla pundare.
Om ni bara ska köpa en skiva i år ska ni köpa Skriet.

Och Olle, jag vill ha hela Mute Audio Documents boxen i julklapp. Och Weird Science.

11 kommentarer:

sofia sa...

har också börjat köpa några enstaka låtar där. enklast så. tyvärr lyckades jag köpa låtar som lagts ut gratis av artisterna på pirate bay. där får man för att man är så jävla dåligt uppdaterad.

rocky sa...

9 spänn spenderade helt i onödan va?

sofia sa...

visst, det svider såklart.

Anonym sa...

Itunes duger i nöden. Har köpt några skivor förr, nån, tror det var Einsturtzende som hade en katasrofal kvalitet, och så m4p-formet. Helt kass. Slutade köpa där. Fast igår köpte jag Suicide´s första som helt har försvunnit ur vinylsamlingen. Ville ha den, nu! Det var nöd.
Grym och med duglig kvalitet. 95 spänn. Värd mer.

Anonym sa...

Itunes duger i nöden. Har köpt några skivor förr, nån, tror det var Einsturtzende som hade en katasrofal kvalitet, och så m4p-formet. Helt kass. Slutade köpa där. Fast igår köpte jag Suicide´s första som helt har försvunnit ur vinylsamlingen. Ville ha den, nu! Det var nöd.
Grym och med duglig kvalitet. 95 spänn. Värd mer.

Anonym sa...

Itunes duger i nöden. Har köpt några skivor förr, nån, tror det var Einsturtzende som hade en katasrofal kvalitet, och så m4p-formet. Helt kass. Slutade köpa där. Fast igår köpte jag Suicide´s första som helt har försvunnit ur vinylsamlingen. Ville ha den, nu! Det var nöd.
Grym och med duglig kvalitet. 95 spänn. Värd mer.

Anonym sa...

Inte jag som är tjatig, det är tekniken...

rocky sa...

eller åldern?

Anonym sa...

ähhhhh, hur menar du nu?? minns inte vad....hur då?

Anonym sa...

du har http://www.klicktrack.com annars. där finns det mycket fint.

börjar känna lite samma sak om glasvegas.
flytta till hollywood. va fan då för? det är att ta död på hela skapelsen.
flytta till flen istället. då kan det göras bra musik.

rocky sa...

fredrik
Herregud! Jag tänkte precis samma sak. Vill dom bli Van Halen nu eller....