tisdag 8 september 2009

I better take anything they've got.

Nu har jag åter igen fått nog och tröttnat på mitt jobb. Alla bara försvinner ifrån min arbetsplats och då är det väl dags att jag också gör det. Det lilla kruxet är bara det att jag inte har några kontakter som kan fixa in mig någonstans, ingen utbildning och så kan jag inte sälja in mig själv. Jag vet ju att jag kan lära mig det mest om jag bra får chansen för ibland snuddar jag vid att vara ett geni eller en "idiot savant", fast det är det förstås bara jag som vet.

Men nu har jag iaf sökt två jobb. Ett som jag absolut skulle fixa på nolltid och ett som jag absolut inte är meriterad för. Kundtjänst och administratör hos polisen. Jag skulle vilja ha det hos polisen för det låter så jävla coolt.

Och som vanligt om någon vet något, eller har inside info om passande jobb skriv en rad eller mejla. Jag har ingen heder längre att tigga och be om jobb känns högst relevant.

Dagens låt:
the Clash-"Career Opportunities"

7 kommentarer:

sofia sa...

lycka till! polisen låter grymt. men arbetsmarknaden är väl som thomas hobbes version av naturtillståndet just nu, dessvärre. men så fort det blir bättre, liksom ...

rocky sa...

Som jag känner det kan jag lika gärna söka jobb som jag inte är kvalificerade för. Jobben som jag är kvalificerade för får jag ändå inte. Sikta högt eller något.

Alla smutsiga detaljer sa...

RKP antar jag - det är ett trevligt ställe så jag önskar dig lycka till :-)

Culkin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Isabelle sa...

har inga tips men lycka till!

sofia sa...

tror du har rätt inställning där, det finns ingen poäng med att begränsa sig på det viset. det mesta måste man ändå lära sig på plats. en smart arbetsgivare inser det.

Sånger från nedre botten sa...

Bra! Att söka sig nya vägar bör man göra titt som tätt.