torsdag 17 september 2009

the idiot

Jag hade köpt en klänning på topshop. Dragkedjan gick sönder och butiken skickade den till en skräddare. Idag hämtade jag upp min hela klänning. Nähä det gjorde jag visst inte. Visst var dragkedjan fixat, och det lilla hålet i sömmen var borta men istället hade klantarslet till skräddare smällt ett hål i tyllen. Jag kände mig riktigt vuxen och mogen när jag påpekade det. Att nu kanske jag har kommit ut ur idiot fällan. Inte det heller. Tjejen i kassan sa att jag kunde få ett tillgodokvitto på 250 även fast jag betalat mer, men jag hade ju inget kvitto. Jag ska inte heller behöva kvitto när dom fuckar ur. Jag försökte faktiskt diskutera och säga att det inte var OK men det slutade ändå med att jag bara böjde mig fram och tog emot utan att gråta. Alltså tog jag min trasiga klänning och gick.
Nu har jag istället skickat iväg ett indignerat mejl. Jag summerar det hela med ni har alltså pajat min klänning och jag får inget för det, tycker ni att det är OK?
Och nu har jag även kollat upp konsumentköplagen, jag har fan rätt till cash. Nu tar jag den här fajten. jag ska fan inte backa.

Dagens låt:
Henry Fiats Open Sore-"Dick of the Week"

1 kommentar:

sofia sa...

härlig inställning de har där då. man blir ju förskräckt att deras relativt dyra kläder är av så dålig kvalitet. visst, det borde man ha lärt sig, men det rubbar mina cirklar. (fulaste uttrycket).
släng till med att du är jurist också, eller nåt. då brukar folk ge med sig. auktoritetsargument ftw.