tisdag 22 september 2009

we love the city because it lets us down.

5 veckor kvar till London, vår 5:e resa dit tror jag och nu ska vi utforska staden till fots. Kanske göra lite the Clash sightseeing, kanske återskapa Soft Cell omslaget som vi pratat om att göra så många gånger, kanske sätta oss på ett tåg ut mot Basildon bara för att kyssa marken lite, käka världens godaste burgare på Sticky Fingers som även har en choklad milkshake som är värd att dö för, gå vilse lite. Och nu ska jag nog till och med ta lite bilder och inte bara på Krispy Kreme doughnuts. Så hoppas jag att jag slipper snöstorm som senast eller rekordvärme som under vår första resa.


Dagens låt:
Hefner-"We Love the City"

6 kommentarer:

sofia sa...

då kanske ni hinner med en swine flu shot. men jag funderar också på london, fast jag hatar britter. det är ju en slags hatkärlek det där, men det blir nog berlin först. för dit kan man åka med tåg.

rocky sa...

Är du flygrädd?

Isabelle sa...

med den väderoturen ni verkar ha känns översvämning mest passande för årstiden

Anonym sa...

Kanske hellre en the Jam-sighttour, Down at the tubestation at midnight, A bomb in Wardour street, Carnaby street, Going underground

sofia sa...

clive - självklart är jag det. människor ska inte färdas 10,000 meter över marken i plåtfåglar. jag tror att det är något lurt med det hela.

rocky sa...

stentorp- Jag hoppas verkligen inte att jag har gett intryck av att gilla the JAm, gud förbjude...

Isabelle- Ja visst övesvämning känns troligt.

Sofia:
Jag är mer rädd för båtar. Man dör ju med det samma när man är med i en flygplanskrasch och det känns betryggande på något sätt.