lördag 11 juli 2009

Sisters are doing it for them selfes.

Min syster är uppe på besök från Simrishamn och hon ville gå på min "krog" som hon uttryckte det. Det kändes bara fel. Alkohol och familj ska inte blandas. Dont mix business with pleasure. Att hon kallade för Debaser för en krog gjorde ju inte saken bättre. Min syster är en tatuerad jäkla florist som brukade gå till Anchor när hon bodde här i Stockholm.Och det är inte så att jag vill ta henne till mitt "syndens näste" där jag brukar busta moves, spilla drinkar och ägna mig åt all sköns hedniska sysslor Jag skäms lite över henne som man gör över familjemedlemmar. Jag vet att jag skulle hata henne om vi inte hade gemensam DNA, ändå är hon min bästa vän efter Olle.
Hon är lite white trash med pitbulls och lite främlings fientliga åsikter därför blev jag så förvånad när hon röstade på miljöpartiet i EU valet.
Hur som helst föreslog jag att vi skulle träffas på dagen istället eftersom jag (lägligt nog) har planer på att se Harry Potter premiären. Familj och bakelser funkar faktiskt strålande ihop.

Dagens låt:
Jack Scott-"Goodbye Baby"

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Harry Potter-pepp! Kan knappt vänta till imorgon. även om det var roligare med böckerna.

rocky sa...

Ja, då satt man och sa "näh" och och drog efter andan högt för sig själv, vilken inlevelse.