torsdag 30 juli 2009

I've got this thing about the mentally deranged...

VH1 Viewers Jukeboox styrker mina fördomar om att alla forna sovjet stater är fullkomligt bakom flötet. De väljer jänkar muzak "rock", Celine Dion, gärna Seal och Roxette.
Jag är fortfarande bitter att mitt Jukebox bidrag inte blivit upplockat, för vem vill inte höra Erasure, Judas Priest, the Human League och Sisters of Mercy i samma musikblock?

En av 7 arbetsdagar kvar. Och i morgon efter jobbet ska jag beställa en halvliter isig jordgubbs röra (frozen daquiri och jag skiter i om det regnar) på Slussen sedan ska jag sjunga så högt jag kan till låtar som jag egentligen inte gillar. Jag ska svettas och jag kommer bli barnsligt glad av att höra Magnus Carlsson göra en dålig tolkning av "Personal Jesus".
Det är dags för Allsång på Debaser där jag slänger min kvalitets kontroll ut genom fönstret. God smak och finess har inget där att göra..

Dagens låt:
the Cramps-"You Got Good Taste"

Inga kommentarer: