torsdag 30 juli 2009

oh no it's piano Hitler!

Jag är den första som ställer sig i ledet bakom dum musik som är dum för sakens skull. Det är få saker som kan vara så befriande som en låt som heter "Bump Pow! Bump Bump Bump Pow! Bump Pow! Bump Bump Bump, Baby! Bump Pow! Bump Bump Bump Pow! Bump Pow! Bump Bump Bump" (Gud välsigne dig Bob Log III).
Men så är jag ju också en kontrasternas människa och jag blir lika eldflängd och upprymd när jag hör titlar som "I Cant Believe that You Would Fall for All the Crap in This Song" som levereras av popens vetenskapsmän: Sparks. Sparks som är för smarta för att nå ut till den riktigt stora massan som gillar burk-öl och fotboll, och ja, jag menar er alla U2 fans. För er är dom bara "This Town Aint Big Enough for the Both of Us". Och det är ju synd och skam att så många ska gå miste om något som är så smart och underfundigt på samma gång. Men å andra sidan så kan man kanske inte som U2 fan uppskatta smart och underfundig musik levererat i takt med ett så drivet piano att man kan tro att Ron Mael är en diesel tankad robot (att döma av hans oklanderliga skjorta och oberörda uppsyn) . Så vidare det inte görs av någon bredbent snubbe från en buffel formad scen eller gud vet vad.
då får det vara, då lyssnar jag på glammiga "I Want to Be Like Eberybody Else" och tackar för mig.


Och hur snyggt är inte det här omslaget? Lyx gay.

5 kommentarer:

Culkin sa...

Du är genial!

rocky sa...

Ja, jag vill gärna tro det.

Anonym sa...

alltid geniala inlägg.
dock var inte glasvegas geniala när dom bestämde sig för att... ja, nu kör vi en stor jävla arenagrej och spelar förband till ett av världens största skitband någonsin.

eller så är det just, ett genidrag.
jag tappade i alla fall respekten lite granna.

Pundaren sa...

Genial vet jag inte om jag kan skriva under på. Mina fylliga små läppar drar sig visserligen mot öronhållet stundtals, men jag kan inte riktigt släppa alla särskrivningar, det ovärdiga i att sparka in öppna U2-dörrar och att du beskriver dig själv som en "kontrasternas människa".

Pluspoäng och en nedvärderande klapp på axeln för det fina i att du försöker omvandla det exotiska adjektivet eldfängd till "eldflängd" kan jag dock bjuda på.

rocky sa...

Genial används med ett "tounge in cheek approach", det andra är bara ett klassiskt skrivfel i samma stil som "jga".