måndag 6 juli 2009

I think her name is Lucy but they all call her Loose

Göteborg +/-

  • "gratis" kollektiv trafik.
  • fina parker
  • Andra Långgatans skivhandel
  • spårvagnar
  • det är Göteborg
  • det är litet
  • det bor göteborgare där
  • det är inte Stockholm
Jag åker inte tillbaka dit om jag inte måste (konserter typ)
Köpenhamn kan jag tänka mig besöka igen även om den staden känns ganska liten också men där finns i alla fall KFC, Baskin & Robbins och jag kom över mini Oreos. Med risk för att låta gammal så bjöd Köpenhamn på en väldigt intressant och snygg arkitektur och utnyttjade det faktumet att den är en hamnstad. Jag saknar redan att kunna köpa sprit när och var jag vill.

Jag fyllde år i Götet men de bästa presenterna fick jag när jag kom hem. När jag har engagemang nog ska jag fota min schyssta gears of war.
Det hela kan sammanfattas med något som jag kläckte ur mig i soffan i går kväll: "Jag har varit i Göteborg, klart jag är förbannad".

Nu är det dags för avfgiftning.

Dagens låt:
Beastie Boys-"She's Crafty"

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Gratis kollektivtraffik, pyttsan - då har du aldrig träffat dom halv-nazistiska kontrollanterna i Gbg! Det har jag...

Isabelle sa...

haha här har vi helt olika uppfattning, jag avgudar gbg. fast det är ju spårvagnarna som är den "fria" kollektivtrafiken. eller lyckades ni med bussarna också?

rocky sa...

Smutsen:
var det innan sms biljettens intåg?

Isabelle:
yepp det var vagnen jag syftade på. men vad var det jag missade i Göteborg? jag tyckte jag gick runt hela stan utan att se något speciellt.

Anonym sa...

jag är helt kär i gbg. det är staden lagom liksom. man kan gå mellan alla ställen utan att nota sönder skorna. det finns bra klubbar och en hel del butiker. men man får leta. men det får man å andra sidan i sthlm också.

rocky sa...

Jag kan gå överallt i sthlm, jag blir aldrig så lokalpatriotisk som när jag åker här i från.