tisdag 28 juli 2009

Hej konsument!

Bästa promenad: Kvällspromenader på hösten med start på Söder och slut vid Fridhemsplan.

Favoritgata: Skånegatan (pinsamt)

Favoritdrink: Moscow Disco på Pet Sounds

Äter lyxmiddag på: Ruby grill i Gamla stan, deras kyckling är too die for.

Bästa mikromaten: popcorn eller bullar.

Favoritförort: Bandhagen (reppar)

Fikar gärna på: Puccini på Drottninggatan eller Tullys eller Muggen på Götgatsbacken för att kunna peka och skratt åt folk, och leka "hipster eller lodis"

Bästa lunchställe: Äter sällan lunch när jag är ledig, när jag jobbar blir det matlåda.

Bästa brunchen: Jimmys, men det är bara för att det är den enda riktiga brunchen jag käkat.

Bästa kaffet:
Hemma hos min pappa i Vallentuna

Bästa konsertlokalen: Cirkus är fint men jag har haft roligast på Debaser Slussen trots kasst ljud.

Bästa baren: Pet Sounds men det är värt att nämna Malmens lilla hotelbar som har Stockholms bästa toaletter.

Här bjuder jag mamma på middag: Hemma.

Här bjuder jag pappa på middag: Hemma.

Senaste Stockholmsupptäckt: Jag hittar här.

Senast sedda teater-/dansföreställning: "De Tre Musketörerna" på Stadsteatern.

Senast sedda utställning: Lura ögat på Nationalmuseum, den sög.

En bra gå bort-present: Kanske ett blandband, old school

Favoritlyxartikel: Ben & Jerrys Bohemina Raspbery

Läser just nu: "Open Up and Bleed" om Iggy Pop av Paul Trynka

Läser helst: Böcker som handlar om musik eller populärkultur.

Favoritråvara: Lök

Favoritfärg: Svart

Favoritmärke: Converse, Weekday och H&M.

Favoritskor: Mina röda paljett converse

Klädkonto per månad: öh, för mycket..?

Dricksprocent: Aldrig!

Modeförebild: Mittuppslaget till Beastie Boys "Licensed to Ill"

Motionerar: Någon gång i månaden då jag dansar allt för brutalt på slussens dansgolv.

Mest överskattade affär: Monki

Det dyraste jag har köpt: Min bostadsrätt. Annars ett par kängor när jag var "punkare", pengarna hade jag tjänat ihop genom att städa hos min farmor.

Favoritprodukt på Systemet: Billigt vin och Jack Daniels

Favoritprodukt på Apoteket: Reliv och Bafucin

Lyssnar på: "inget efter 1985" gärna trummaskiner

Bästa förfestmusiken: Wham!

Senast gnolade: the Vibrators-"London Girls"

Senast köpta skivan/-låten: Yazoo-"Upstairs at Erics" the Vibrators-"Pure Mania"

Mitt sämsta köp någonsin: De tidigare nämda kängorna som hade för hård sula som det lät fruktansärt högt om.

Dansar helst till: Dansade nyss till Virgin Prunes-"Pagan Lovesong", trummaskiner går alltid hem.

Senaste impulsköp: En vit tunika på Bik Bok under dagens lunch.

Senaste fyndet: Ett par vita sneakers med en liten kilklack för 99 spänn frå Din Sko.

Senaste secondhandfyndet: En kaffekanna från Rörstrand för en hunka.

Fulaste klädfärg: Roströd

I dvd-spelaren/datorn: Jag tror att det kan ligga en "Pineaplle Express" där i...

Användbar pryl: lökhackare från IKEA eller stavmixer

Mode jag aldrig vill se igen: det där jävla hårbandet som tjejerna går omkring med. Det var bara snyggt på McEnroe.

Värsta huvudbonaden: Bandana

Bästa huvudbonaden: hatt med flor eller basker.

Favoritaccessoar: Mitt ankh i en snörstump.

Bil/Transportmedel: SL access

Återvinner: Flaskor, tidningar, musik...

Hejar på/håller på: Musik, sport bör utrotas. Men jag höll på Wiggins under touren...

Så får jag tiden att gå i kollektivtraffiken: Läser och lyssnar på podden.

(4 arbetsdagar avklarade, 3 kvar)

2 kommentarer:

Isabelle sa...

typ den som de brukar köra i På stan va? lite tragiskt att det är den bilagan är det enda jag minns av dn.
men appropå det här: Läser helst: Böcker som handlar om musik eller populärkultur.
jag tycker det är så svårt att hitta bra böcker om just det, särskilt biografier brukar vara tradiga och inget vidare skrivna. Har du några tips?

rocky sa...

Jag gillar det mesta som Chuck Klosterman skriver, även om han är en jävla "pothead". Please Kill Me om Nw York punken (från Velvet undeground till Dead boys). Allt Fredrik Starge skriver. A bit of a Blur var OK. Livet är ett blandband-livet låt för låt av Rob Shefffield.Depeche Mode tegelstenen Stripped av Jonathan Miller är otroligt bra även om den slutar vid David Gahans första soloskiva. Sedan finns det två böcker som jag inte kommit över ännu. In the reptile house och Dark entries som handlar om sisters of mercy. the cure och bauhaus.