måndag 31 augusti 2009

she knows it's too late

Jasså har Oasis splittrats? Något som borde skett för minst, minst, 10 år sedan. Allt efter det (mycket innan också) har varit som att slå en död häst.
Hushållet brukar alltid fråga sig själva varför inte Noel alltid sjöng, det är ju trots allt han som har den bättre rösten och sjunger på deras förmodligen bästa låt ("Dont Look Back in Anger").
Men jag har ett helt OK minne till Oasis. Nyårsafton 07/08 firades in på Debaser Medis och precis innan tolvslaget spelade Gustav Gelin "Live Forever" och det över-förfriskade hushållet dansade nästan helt själva medan alla gick upp för att se på fyrverkerierna Men det är ett fint minne mest för att hela den kvällen var minnesvärd och fylld av dans, sprit och ändå var dagen efter sans bakfylla.
Och som den cyniker jag är tror jag att dom "splittras" endast för att kunna dra på en utsålld reunion turné.

Dagens låt:
Led Zeppelin-"Celebration Day"

2 kommentarer:

Isabelle sa...

det var länge sedan de var bra, ja. ingen större förlust för världen. och jag tror du har helt rätt i reunionen.

sofia sa...

för mig kommer det som en chock att de ens är verksamma fortfarande. självklart, det finns stora pengar att mjölka ur ett återföreningsjippo.