tisdag 25 augusti 2009

competion is nothing

Kanal 5 gör reklam för ett nytt tävlingsprogram. "Nöjespokalen" och jag vet att jag skulle ta hem hela jävla skiten. Onödigt vetande om fulkultur är något jag prioriterar väldigt högt. Men istället så ska klåpare som Alex Schulman sitta där och säga fel saker. Ingen som läst Strindberg borde få vara med och tävla. Jag har aldrig läst Strindberg (men jag har läst "the Castle of Ortranto" av Horace Walpole).
Som barn (jag kan ha varit runt 11-12) ville jag vara med i Jeopardy. Inte barnversionen utan den för vuxna, barnversionen var för simpel. Jag är kanske inte så jävla smart om det innebär att man kan siffror och förstår vad det står på räkningarna och papprena man får från banken. Men fy fan vad jag är allmänbildad, jag har världens jävla minne. Allt fastnar. Även sådant som jag önskar att jag inte kunde. Jag är en svamp.

Dagens låt:
Depeche Mode-"Shout"

Inga kommentarer: