måndag 10 augusti 2009

Satisfy yourself.

Om 4 dagar är det Allsång på Debaser igen och den här gången hoppas jag innerligt att vi slipper skamligt dåliga nummer som vid första omgången. Ingen "Kinky Afro"tack, en dålig låt som helt enkelt inte funkar av ett band som jag bokstavligt talat hatar. Ingen MGMT och inga Ting Tings tack. Vi kan spola "Young Folks" också när vi ändå håller på att rensa upp.
30 låtar, 2 av oasis, 2 av Stone Roses, för mycket 90-tal. Och helt ärligt så var väl ändå 90-talet bara en mellan period. Och om vi prompt ska förankra oss där varför finns inte 90-talets bästa låt med i allsångs häftet? Jag vill ha med "Motorcycle Emptiness", en låt som fortfarande ger mig en klump i magen.

Efter det kan vi väl slänga in lite "synth". En "Personal Jesus" gör ingen allsång. Min röst går på glättiga Human League "Dont You Want Me?". En låt som alla kan och därför har stor allsångs potential. Jag kan inte föreställa mig New Order-"Regret", som är med i årets häfte, framkalla lika stor respons.
Och punk! Vi vill ha punk!

Men jag blir väl inte nöjd förrän alla låtar byts ut (det låter som en utmaning?) och jag får hytta med näven till "Breaking the Law". Somliga människor är omöjliga att tillfredsställa

Dagens låt:
Mo Dettes-"Satisfy"

Inga kommentarer: