onsdag 26 augusti 2009

Its just that song

Eller det är den där topp 100: 00-talet listan som spökar. Olle har gjort ett snabbt utkast på spotify och det är inte mycket jag bidragit med, inte heller mycket som jag kan ställa mig bakom.
Olle väljer Kent-"Mannen i den vita hatten (16 år senare)" och jag har precis lagt på Saul Williams-"List of Demands". Att han (Olle) sedan har valt "I Believe in a Thing Called Love" när både "You're really Growing on Me" och "Get Your Hands of My Woman" är bättre låtar av the Darkness kastar ju en mörk skugga över hans sk smak. Så jag tog bort hans val.
Jag spelar också mitt Death from Above 1979-"Romantic Rights" kort. Ett spader ess mot hans ruter 4, Orup-"Unga Hjärtan".
Fast vi får inte glömma att listan gör vi tillsammans och det kommer innebära kompromisser. Jobbigt för Olle då att jag är kompromisslös. Jag är som en grävling och biter tills jag hör ett knak.

Dagens låt:
Bo Diddley-"Dancing Girl"

3 kommentarer:

sofia sa...

jag älskar när du rantar över olles musiksmak. för du är ju ändå helt klart lyckligt lottad på den punkten. (jag har varit ihop med en kille som tyckte att DMX på allvar var det enda som gick att lyssna på).

bästa: "Fast vi får inte glömma att listan gör vi tillsammans och det kommer innebära kompromisser. Jobbigt för Olle då att jag är kompromisslös."

Culkin sa...

Jag gör ju såklart en lista för mig själv också, för att slippa kompromissa. Och jag trodde faktist att det var Growing on Me som jag hade lagt till, den andra låten är faktist mestadels jobbig!
Jaha, det här blev ju ett försvarstal...

rocky sa...

Sofia:
Det är sådant man gör när man älskar varandra. Fast jag vill ju absolutinte att Olle och jag ska ha exakt samma musiksmak. Det är bar som det är.

Culkin:
Ja fast nu valde jag "Get Your Hands off My Woman", mer falsett sång..